czwartek, 4 stycznia 2018

Algorytm z pętlą Zagnieżdoną

SPECYFIKACJA
Zadanie: Napisz listę kroków algorytmu, który umożliwi wyprowadzenie na ekran monitora prostokąta o bokach n,m narysowanego za pomocą znaków * (m- liczba znaków * w poziomie, n- liczba znaków * w pionie). Wnętrze prostokąta powinno być wypełnione znakami *.
Dane: liczby naturalne dodatnie, określające ilość znaków * w prostokącie o bokach m,n.
Wynik: prostokąt o wymiarach m x n, zbudowany ze znaków *.
Lista kroków:
1. Zacznij algorytm.
2. Zmiennej i przypisz wartość jeden: i:=1.
3. Jeśli i jest większe od n, przejdź do kroku 4;
w przeciwnym wypadku
3.1. Zmiennej j przypisz wartość jeden: j:=1;
3.2. Jeśli j jest większe od m,
przejdź do nowego wiersza;
zwiększ licznik i o jeden (i:=i + 1);
wróć do kroku 3;
w przeciwnym wypadku
wyprowadź ('*');
zwiększ licznik j o jeden (j:=j + 1);
wróć do kroku 3.2;
4. Zakończ algorytm.


PROGRAM


#include <iostream>


using namespace std;


int main ()


{


int n, m, i, j;


cout << "Podaj n: ";


cin >> n;


cout << "Podaj m: ";


cin >> m;


for (i=0; i<m; i++)


{


for (j=0; j<m; j++)


cout << "*";


cout << endl;


}


return 0;


}

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz